Subject: FW: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri rekonstrueerimine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Oct 2024 08:42:36 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/2042-8

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Helina Turja <[email-masked]>
Sent: Friday, October 4, 2024 8:34 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere,

Tänan tähelepanekute ees- joonistel oli tõesti töö nr valeks jäänud.

Asendasin masti 1m kõrgema mastiga, siis peaks igal juhul ristmeväli normide 
kohane olema.

Ristmevälja joonised parandatud.

IKÕ seadmisel tuleb siis see tingimus sisse panna

 <https://eserviceas.sharepoint.com/:f:/s/Avalik/EqjS-JU0GLdKuaz3i9yeOdQBVKkPTjbSsxrN2Dzv8IYY_Q?e=jV9bK4> 
23_3621

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 3, 2024 1:20 PM
To: Helina Turja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere

Vabandame hilinenud vastuse pärast ning edastame tähelepanekud, mille osas 
palume kontrollida ning vajadusel parandada.

*	Palume kajastada toru põhjast min sügavus 1,0m, hetkel on kajastatud min 
0,5m. Lisada juurde ka tekst, et projekteeritava sadevee kanalisatsioonitoru 
põhjast min 1,0m. Palume parandada.

*	Palume kontrollida antud sügavust 2,20 ning lisada juurde, et min sügavus 
1,0m projekteeritud kraavist.

*	Palume kontrollida ning arvestada antud õhuliini osas ka teeprojektiga. 
Lisada ristmevälja joonisele ka teeprojektist tulenevad tasemed.

*	Lisaks oleme seisukohal, et tehnovõrgu omanikul tuleb võtta ümbertõstmise 
kohustus, mis fikseeritakse notariaalses IKÕ lepingus, kuna teeprojektiga 
seoses peame olema kindlad, et hiljem saame antud teeprojekti realiseerida 
ning maakaablid ei jää takistama.

Kuna üheks kitsaskohaks on ka kõnnitee alune kulgemine, kus tuleb kindlasti 
tagada maakaablite projektikohane sügavus ja paiknemine.

Lisaks edastame Landverk OÜ projekteerija tähelepanekud.

1.	Joonistel (Töö nr: 23_3619) ja seletuskirjas (Töö nr: 23_3621) on 
tegemist erinevate töö numbritega. Kumb on õige?
2.	Ristmevälja joonisel R1 arvestatakse meie SK toru kõrgusega 70.26. Antud 
juhul kõik korras, aga märkusena tuleb lisada seda, et tegemist on toru 
põhja kõrgusega. Ristmevälja joonisel arvestatud, et toru lagi on kõrgusel 
70.26.
3.	Ristmevälja joonisel R1 arvestatud SK toruga D=2.5560. Antud juhul kõik 
korras, aga see on ekslik. Tegelik toru läbimõõt on 250.
4.	PK 118+25 Uue liini gabariit 7,05m. Kas gabariiti uue liini puhul 
suurendada saaks? Teed kasutavad eriveosed!

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, September 2, 2024 7:00 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere,

Loodan, et nüüd said kõik parandused 😊

Saadan uue taotluse: 
<https://eserviceas.sharepoint.com/:f:/s/Avalik/EqjS-JU0GLdKuaz3i9yeOdQBVKkPTjbSsxrN2Dzv8IYY_Q?e=hZgNU4> 
23_3621

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 14, 2024 11:51 AM
To: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Palume korrigeerida asendiplaanil tingmärkide (puurimiskaevik) vastavust.

*	Palume arvestada ka rajatavate kraavidega ning ristmevälja joonisel 
kajastada ka teeprojekti kraavid ning vastav min sügavus kraavist 1,0m.

*	A-B lõigu osas on min sügavuste osas erinev info. Palume korrigeerida.

*	Palume ka seletuskirjas kajastada teeprojekti kohta vastav info „Riigitee 
14 Kose - Purila km 4,284-11,713, km 11,713-24,560 ja km 30,054-31,382 
lõikude projekt“ (Landverk OÜ, Töö nr T22181).
*	Lisaks palume kajastada seletuskirjas ka min sügavuse ning kaitsetoru 
tugevuse andmed teeprojektiga kattuvatel aladel.

*	Antud asukohas palume leida alternatiiv kulgemisele, kuna lahendus võib 
jääda tee rekonstrueerimist segama ning tehnovõrgu omanikul tuleb võtta 
ümbertõstmise kohustus.

Palume lahendada kulgemine kaugemalt (näide: helesinine kontuur, võib ka 
teiselt poolt teed teostada kulgemise või mõni muu alternatiiv), kuna antud 
hetkel on lahendatud kulgemine tee muldes avatud meetodil sügavus 1,0m, mis 
võib ohustada olemasoleva tee mullet. Samuti on teeprojektiga antud lõiku 
projekteeritud teevalgustusmastid, piire, sademeveekanalisatsioon jne, 
millega tuleb arvestada.

*	1250N kaitsetoru ulatus pole piisav antud asukohas, palume ristumistel 
arvestada ka teeprojekti muldega.

*	Esitatud materjalide hulgast ei leidnud pdf faili riigitee nr 14 ja 
õhuliini ristumise kohta (sh ristmevälja joonis). Palume esitada.

*	Palume lisada asendiplaani tingmärkidesse ka antud leppemärgid ning 
selgitused.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et esitatud projektile võib tekkida täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 23, 2024 2:30 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere,

Kuna ei saanud Kohila mnt 17 maaomanikuga kuidagi kokkuleppele, siis muutsin 
ikkagi selle osa trassi ära ja jääb kergliiklustee alla. Panin kaabli 
puurimisega min 2,5m sügavusele

Uus link:

 <https://eserviceas.sharepoint.com/:f:/s/Avalik/EqjS-JU0GLdKuaz3i9yeOdQBVKkPTjbSsxrN2Dzv8IYY_Q?e=cbBXpV> 
23_3621

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Helina Turja
Sent: Friday, July 19, 2024 12:16 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere,

Saadan parandatud taotluse lingil: 
<https://eserviceas.sharepoint.com/:f:/s/Avalik/EqjS-JU0GLdKuaz3i9yeOdQBVKkPTjbSsxrN2Dzv8IYY_Q?e=FtDQ5V> 
23_3621

Muutsin kaabli trassi.

Siin tänavavalgustuse mast asub 4+m kaugusel õhuliinist ja ei ole probleem. 
Kuna mina rekonstrueerin olemasolevat siis mina õhuliini asukohta muuta ei 
saa.

Vajadusel tuleb nihutada tänavavlgustusmasti. Aga usun, et selle asukoht 
pole probleem.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, June 27, 2024 6:00 PM
To: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Materjalide hulgas polnud seletuskirja, palume lisada.

*	Maakaablite paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Transpordiameti 
juhendit: „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ tabel 1. 
Sealhulgas olemasolevate ning projekteeritavate liiklusmärkidega (sügavus 
min 2,0m/ kaugus min 1,0m) samuti valgustusmastidega (sügavus min 
2,5m/kaugus min 2,5m lahtine kaeve/1,5m kinnine), jalakäijate piirdega.

*	Ristmevälja joonistel kajastada projekteeritavate teede sh 
kergliiklusteede kontuurid (asukoht, kõrgus jne). Lisaks kajastada 
ristmevälja joonistel projekteeritavad tehnovõrgud (asend, sügavus) sh 
sademe veetorustik.

*	Juhime tähelepanu, et keskpingekaablite paiknemine ei tohi takistada 
riigitee rekonstrueerimist ega kergliiklusteede rajamist. Palume arvestada 
vastavate sügavuste ja paiknemistega.
*	Projekteeritavate teede sh mahasõidud, kergliiklusteed alla kaitsetoru 
tugevus 1250N ning min sügavus 2,2m.

*	Asendiliselt palume nihutada maakaablid antud asukohas väljapoole riigitee 
maaüksust.

*	Antud asukohas palume leida alternatiiv ristumisele ja kulgemisele, kuna 
lahendus võib jääda tee rekonstrueerimist segama ning tehnovõrgu omanikul 
tuleb võtta ümbertõstmise kohustus.

*	Asendiplaanil on kajastatud oranž kontuur, millega on tegemist, palume 
lisada ka tingmärkidesse.

*	Antud asukohas on kajastatud haljasala konstruktsiooni (roheline) tee all, 
palume kontrollida ning parandada.

*	Palume täpsustada ning lisada vastav info ka asendiplaanidele ja 
seletuskirja, kas õhuliinide osas on tegemist paljasjuhtmetega õhuliinidega 
või kaetud juhtmetega õhuliinidega. Juhul kui tegemist on paljasjuhtmetega 
õhuliiniga, siis tuleb ristumisel teega vastavalt arvestada õhkvahemikku 
(Del).

*	Pdf asendiplaanil ei kajastu õhuliini ristumine riigiteega nr 14 samuti 
puudub õhuliini kohta ristmevälja joonis ning taotluses polnud kirjas antud 
õhuliini ristumist.

Ristmevälja joonisel palume kajastada projekteeritav tee pind.

Juhime tähelepanu, et tänavavalgustuse projektiga on antud piirkonda 
planeeritud valgustusmast, mis jääb liinide alla, kas ja kuidas on sellega 
arvestatud?

*	Tuleb järgida, et sõiduteega lõikuva õhuliini vähim kõrgus tee pinnast 
juhtme suurima rippe puhul peab olema minimaalselt 7 m.

*	IKÕ plaanil palume kajastada POS 1 tähis

*	Kontrollida IKÕ plaanil olevas tabelis km nr, tunduvad nihkes olevat.

*	Palume võimalusel IKÕ plaani loetavust parandada (mõõtkava, kaks eraldi 
joonist vms), hetkel ei ole joonis hästi loetav (väiksus).

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et esitatud projektile võib tekkida täiendavaid märkusi.

PS. viibin ise puhkusel 1.07-14.07.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 30, 2024 2:24 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere,

Saadan uuesti. Üks plaan oli kogemata vana jäänud

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Helina Turja
Sent: Thursday, May 30, 2024 2:04 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine
Importance: High

Tere,

Olen kätte saanud teeprojekti ja viinud enda projekti sisse vastavad 
muudatused.

Saadan parandatud kooskõlastuse taotluse

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, February 23, 2024 12:27 PM
To: Helina Turja < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Kose vald Kõue 35-10 PAJ, Habaja 10 kV fiidri 
rekonstrueerimine

Tere

Juhime tähelepanu, et riigitee nr 14 Kose – Purila teemaal ja kaitsevööndis 
km 4,284 – 11,713 ja km 11,713-24,560 on koostamisel rekonstrueerimistööde 
projekt. Riigitee projekti koostaja on Landverk OÜ (Ott Ojaperv, 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Palun täpsustage kindlasti projektlahendust Landverk OÜ-ga (Ott Ojaperv, 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ) ning viige projektlahendus 
vastavusse riigitee projektiga.

Edastame teile vastava asendiplaani-eskiisi tutvumiseks.

Lisame juurde, et elektrikaablite rajamise tööd tuleb ellu viia enne 
riigitee projekti realiseerimist. Kui kooskõlastatud projekt viiakse ellu 
riigitee nr 14 teeprojekti elluviimise järgselt, tuleb projekti lahendus 
ning olemasolev situatsioon üle vaadata ning vajadusel projekti lahendust 
muuta. Kõik tehnovõrkude ümberprojekteerimise ja lisanduvate töödega seotud 
kulud kannab arendaja. Transpordiamet ei võta endale kohustusi projekti 
lahenduse võimaliku muutmisvajaduse osas.

Lisaks palume seletuskirjas ning asendiplaanil kajastada vastava riigitee 
projekti asjaolud (viide projektile, esitada ka nn üks asendiplaan koos 
riigitee projektiga antud asukohas).

Palume projekti täiendada ning edastada projekt, kas minu e-mailile või 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Seejärel saame lahenduse üle vaadata ning anda vastava tagasiside.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.